Zastoupení klienta ve sporu

Zastoupení klienta ve sporu

Ačkoli je ve většině případů dobré se sporu vyhnout, občas tomu nelze zabránit anebo to nemusí být pro klienta výhodné. Klienty zastupuji ve sporech v řízení před soudy a též v rozhodčích řízeních.

Při řešení sporu vždy hledám to nejvhodnější řešení pro konkrétního klienta tak, aby ode mě odcházel spokojený.

Pokud ke sporu dojde, s klientem projednám konkrétní možnosti postupu a:

  • informuji ho o předpokládaném průběhu řízení včetně zvážení šance na úspěch či neúspěch
  • poučím klienta o jeho právech před soudem
  • zastupuji klienta tak, aby nedošlo k žádné újmě na jeho právech

Smírné řešení věci

Pokud klient požaduje smírně věc skončit, v takovém případě s protistranou dle požadavků klienta dojednávám smír ve věci tak, aby skončení sporu opravdu znamenalo konec dané věci a nemohlo se stát, že se záležitost po letech „probudí“.

Potřebujete vymoci pohledávku?

Níže nastíním, jak může spolupráce se mnou vypadat ve věci vymáhání pohledávky, tj. pokud se na mě klient obrátil s žádostí o vymožení dlužné částky:

  1. poté, co mi klient předloží podklady, které má ke konkrétnímu případu k dispozici, věc s ním zkonzultuji
  2. sepíšu a odešlu dlužníkovi předžalobní výzvu na plnění
  3. sepíšu žalobu či návrh na vydání elektronického platebního rozkazu
  4. zastupuji klienta před soudem
  5. v případě pravomocného rozsudku připravím návrh na exekuci a klienta zastupuji též v exekučním řízení

Nákladově vhodné řešení

Důležitý je výběr nákladově vhodného řešení věci, neboť v některých případech ani vyhraný soudní spor nemusí být nakonec pro klienta tou opravdovou výhrou (obzvlášť tomu tak může být v případě sousedských sporů).

Zároveň si uvědomuji, že situace mohou být leckdy pro klienty těžké a stresově náročné, a proto se ke každému případu snažím i takto přistupovat.

Klienty zastupuji i v odvolacích a dovolacích řízeních, kdy je mou prací sepis a podání řádných opravných prostředků, jako je odvolání a příprava a podání mimořádných opravných prostředků jako je dovolání.

Rád Vám poradím osobně nebo online. 

Neváhejte mě kdykoliv kontaktovat telefonicky, emailem či díky formuláři níže.